Általános szerződési feltételek
Kedves Vásárlónk!
Üdvözöljük a Lencsési Biobolt weboldalán. (Szolgáltató: Lezsákné Horváth Hajnalka EV. Asz: 59334918-1-24) Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.lencsesibiobolt.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi
használatának feltételeit.
Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető
közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken keresztül:
Adatkezelési tájékoztató
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a
Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
Üzemeltető adatai:
Üzemeltető: Sybell Informatika Kft.
Bejegyezte: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégbejegyzés kelte: 2017/03/01 (Jogelőd: SWNet Group Bt. Bejegyzés éve: 2007)
Székhely: 1158 Budapest, Késmárk u. 7/B 2. em. 206.
E-mail cím: hello@sybell.hu
A szerződéskötés nyelve magyar.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
1. A szolgáltató
Lezsákné Horváth Hajnalka EV.
Adószám: 59334918-1-24
Székhely: 5600 Békéscsaba Kőmíves Kelemen sor 40
Telephely és levelezési cím: 5600 Békéscsaba Lencsési út 26/2
Képv.: Lezsákné Horváth Hajnalka, Lezsák Lara Gabriella
E-mail cím: lehhajni@gmail.com
Tel.: +36 (30) 466 0194
+36 (30) 325 6059
Bankszámlaszám (Ft): 11773339-01992580
IBAN szám: HU4911773339-01992580-00000000
SWIFT kód: OTPVHUHB
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Zrt.
2. A honlapon történő vásárlás
2.1. Regisztráció
A Honlap tartalmának minden része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sem regisztrációhoz (majd belépéshez) kötött.
Vásárló regisztrálni a Honlap fejlécében megtalálható „Belépés” menüpontra kattintást követően „Hozz létre saját fiókot” vagy a megrendelési folyamat során, a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud. A regisztrációs felületen – illetve ha regisztráció nélkül vásárol – a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
A „Kapcsolati adatok” menüpont alatt:
Név,
Telefonszám,
Email cím
Jelszó.
A „Számlázási cím” menüpont alatt:
Ország,
város,
irányítószám,
utca,
házszám.
A Vásárló a regisztráció során további adatokat is megadhat nem kötelező jelleggel: pl. számlázási név. A Honlapon alapértelmezett beállításként a számlázási és szállítási cím azonossága van bejelölve a jelölő négyzetben. Amennyiben a számlázási és a szállítási cím nem egyezik meg, úgy Vásárlónak a jelölő négyzetre való kattintással (a jelölőnégyzetből a pipa eltávolításával) lehetősége van a szállítási címet megadnia.
Vásárlónak ezen a felületen van lehetősége továbbá feliratkoznia Szolgáltató hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával. A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót, melyben Vásárló egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az lehhajni@gmail.com e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A Vásárló hozzáférési adatainak (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős.
Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan
harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető,
hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a
Szolgáltatót.
Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak
érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
2.2. Megrendelés
A Honlap tartalmának megtekintéséhez, valamint a Holnapon történő megrendeléshez, regisztráció nem
kötelező, így a Vásárló regisztráció nélkül is, bármikor megrendelést adhat le a Honlapon eladásra
meghirdetett csomagajánlatokra (a továbbiakban Termék) vonatkozóan. Ha bármilyen segítségre van
szüksége Szolgáltató készséggel áll rendelkezésre jelen ÁSZF 1. pontjában meghatározott telefonszámon.
Szolgáltatónak azonban nem áll módjában telefonon keresztül megrendelést felvenni.
Vásárló a megrendelni kívánt Termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb választható tulajdonságáról, a
termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található ”Kosár” ikonra kattintva választhatja
ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába.
A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és annak árát) Vásárló a Honlap jobb felső sarkában
található, a „Kosár” ikonra vagy feliratra kattintva tekintheti meg és ellenőrizheti.
A „Kosár” felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek
listáját, azok nettó és bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző felület alján a
termék árát.
Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra,
hogy töröljön terméket kosarából az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud, a darabszám pontos begépelésével, továbbá itt van lehetősége arra, hogy kiválassza a legördülő ablakban, hogy mely országba kéri a szállítást. Ha a Vásárló rendelkezik kuponnal, ezen a felületen tudja megadni annak számát is.
Ha Vásárló minden rendben talált, akkor a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kattintva a bejelentkezési felületre érkezik, ha a vásárlás megkezdését megelőzően még nem jelentkezett be fiókjába. A megjelenő felületen a Vásárló választhat, hogy amennyiben regisztrált Vásárlója a Honlapnak, úgy belép az oldalra a „Regisztrált vásárló” mezőbe belépési adatait megadva, vagy az „Új vásárló vagyok” mezőben található „Vásárlás regisztráció nélkül” gombra kattintással megrendelését regisztráció nélkül folytatja, illetve a „Regisztráció” gombra kattintva regisztrál a Honlapon jelen ÁSZF 2.1. pontjában meghatározottak szerint.
A Honlapon történő regisztráció előnye, hogy Vásárló a Honlapon gyorsabban tudja leadni a megrendelését, azt könnyen nyomon tudja követni.
Ha a Vásárló a megrendeléshez nem kíván a Honlapon regisztrálni, úgy a ” Vásárlás regisztráció nélkül” gombra kattintást követő felületen a megrendelés teljesítéséhez szükséges jelen ÁSZF 2.1. pontjában meghatározott adatokat kell megadnia. A felület alján található „Tovább” gombra kattintással a Honlap a
Vásárlót a „Szállítási és fizetési módok” felületre navigálja, ahol folytathatja a megrendelési folyamatot.
A Honlapon regisztrált Vásárlónak ezen adatokat nem szükséges a vásárlás során még egyszer megadnia, a Honlap a Vásárlót ebben az esetben automatikusan a „Szállítási módok” felületre navigálja, ahol a Vásárló
választani a szállítási módok között. A „Tovább” gombra kattintva a „Fizetési módok” felületre érkezik a Vásárló, ahol a Szolgáltató által biztosított fizetési módok közül tud választani. A „Tovább” gombra
kattintva a Vásárló egy összegző felületre érkezik, ahol lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, így különösen a megadott adatokat, a megrendelni kívánt terméket, annak árát, a kiválasztott fizetési és szállítási módot, valamint annak költségét és a megrendelés végösszegét.
Fontos, hogy a megrendelés elküldéséhez a Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Az oldal alján található „Megrendelés” gombra kattintást követően pedig, Vásárló véglegesen elküldi a megrendelését Szolgáltató részére. A rendelés feladása tehát a „Megrendelés Elküldése” gombra kattintással történik, ami a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Ha a megrendelés elküldését követően merül fel a megrendelés tartalmára vonatkozó módosítási igény (például rossz terméket rendelt, módosítani szeretné a darabszámot), azt Szolgáltatónak e-mailben jelezze:
lehhajni@gmail.com email címen.
Szolgáltató automatikus válasz emailt küld a rendelésről, rendelésszámról.
48 órán belül újabb emailben értesíti a vásárlót a szerződés megkötéséről, illetve felmerülő termékhiány vagy szállítási késedelem esetén.
A 48 órán belül kiküldött elektronikus email írásbeli szerződésnek minősül, a szolgáltató 5 évig hozzáférést biztosít hozzáf.
2.3. Termékek ára
A Honlapon megjelenített termékek vételára és egységára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, mert az árak tartalmazzák a csomagolás költségét is. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
2.4. Adatbeviteli hibák javítása
A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a
Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
2.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e- mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
Szolgáltató 48 órán belül újabb e-mailben értesíti a Vásárlót, mellyel megerősíti a rendelt csomag létrejöttét, szállítás elindítását a Vásárló által választott opciónak megfelelően.
E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.
A létrejött elektronikus szerződést Szolgáltató 5 évig tárolja és kérés esetén rendelkezésre bocsájtja.
A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt, melynek alapján nem köteles megvásárolni a terméket.
Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
2.6. Fizetés
Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a webáruházban, az áru rendelésénél feltüntetett fizetési módokon van lehetőség az áru ellenértékének kiegyenlítésére.
A webáruházban feltüntetett és a Szolgáltató által felajánlott fizetési módokon túl más módon nincs lehetőség a vételár kiegyenlítésére. A fizetést kizárólag magyar forintban lehet teljesíteni, más pénznemben való teljesítést a Szolgáltató jogosult visszautasítani.
Amennyiben a kiszállítást végző partner a Szolgáltató részére azt a tájékoztatást adja, hogy az utánvétes fizetésnél lehetőség van a kiszállítást végző szolgáltatónál bankkártyás fizetésre, úgy ennek lehetőségéről a Vásárlót a megrendelést visszaigazoló emailben értesítjük.
Szolgáltató felelősséget vállal a kiszállítást végző Szolgáltatónál felmerülő esetleges technikai fizetési problémákért.
Utánvétellel:
Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a Szolgáltató üzlethelyiségében a Szolgáltató vagy megbízottja részére, Foxpost Automatánál az eladó részére vagy házhozszállítás esetén a futárnak fizeti meg a termék vételárát. Fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.
Bankkártyával az OTP Bank rendszerén keresztül:
Lezsákné Horváth Hajnalka OTP 11773339-01992580-00000000
A megrendelés végösszegének kifizetése történhet a Bank átutalási rendszerén keresztül is. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A Bank kizárólag a Vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges adatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a bank nem kap értesítést Szolgáltatótól. Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a bank oldala tájékoztatja. A fizetéshez a Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján. Szolgáltató a megrendelt csomagot kizárólag a vételár számláján történő jóváírását követően adja át a futárszolgálat részére.
2.7. Számla
Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy a termék személyes vagy Foxpost automatánál történő átvételekor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt elektronikus számlát küld a Vásárló által feltüntetett e-mail címre.
2.8. Kiszállítás feltételei, átvételi lehetőségek
2.8.1. Kiszállítás futárszolgálattal
A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a Foxpost és MPL által hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között történik.
Vásárló a leadott rendeléseket, kiválasztott futárcég logóját könnyen látható és választható formában megtalálja és használhatja a a Honlapon.
A csomagautomatában elhelyezett csomagok 00:00 órától 24:00 óráig átvehetőek.
Amennyiben a Vásárló házhozszállítást igényel, a szerződés megkötése előtt email formátumban jeleznie kell a Szolgáltató felé. Ez esetben a Szolgáltató külön megállapodást köt a vásárlóval az adott szállítási feltételeknek megfelelően.
2.8.2. Szállítási információk
Vásárló a csomag átvételével tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).
Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson az átvétel során, a sérülésekről a szolgáltatótól jegyzőkönyv felvételét kell kérnie. Ebben az esetben a szolgáltatót telefonon vagy emailben köteles értesíteni 24 órán belül. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés a termék átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja a választott futárcéggel kötött szerződés alapján.
Az átvételt követően észlelt sérülés esetén a Szolgáltató vállal felelősséget, amennyiben minőségi vagy mennyiségi hibát talál, illetve nem a szerződés alapján kért termék érkezett.
Ez esetben Vásárló haladéktalanul köteles elektronikus úton értesíteni a Szolgáltatót reklamáció, illetve esetleges csere kötelezettség miatt.
2.8.3. Szállítási költségek
A csomagszállítás díjára egyedi ajánlatot adhatunk.
A termékek megrendeléskor aktuális kiszállítási költsége a megrendelés előtt, az adott termék oldalán ismerhetők meg.
A weboldalon feltüntetett termékárak a szállítás költségét nem tartalmazzák. A szállítási költségek kizárólag Magyarország területére érvényesek.
A szállítási költségek az általános forgalmi adót tartalmazzák. A szállítási költséget az áru ellenértékének megfizetésével egyidjűleg köteles megfizetni a Vásárló.
2.8.4. Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje a csomagautomatánál történő átvétel választásakor:
– A Foxpost, MPL csomagpontra való szállítás esetén 2-5 munkanap.
– Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
3. Elállási jog
3.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
(Fgyvt. 45/2014.(II.26) 4/B 8/B § Korm. rendelete szt.;
(1) Ha a fogyasztói adásvételi szerződés teljesítési ideje a szerződés megkötéséhez kapcsolódó valamennyi körülményre figyelemmel alapvető fontosságú, vagy a fogyasztó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a vállalkozást annak alapvető fontosságáról, akkor a szerződést olyannak kell tekinteni, mint amit a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni, így attól a fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult elállni.
(2) Ha a fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, és elállási jogát gyakorolja, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
Tekintettel arra, hogy a Fogyasztó egy csomagot vásárol meg, melynek előre meghatározott a tartalma és nem külön-külön a benne található termékek egyesével, így a Fogyasztó elállási jogát kizárólag a teljes csomagra vonatkozóan gyakorolhatja, tehát elállás gyakorlása esetén a teljes csomagot köteles a Szolgáltató részére visszajuttatni.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és minőségnek megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
3.2. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:
a) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
b) az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. kozmetikai, krémek, golyósdezodor, smink, púder stb.). Az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja. Amennyiben a vásárolt terméket a Szolgáltató nem látta el védő csomagolással, úgy elállási jogát a Fogyasztó az általános szabályok szerint gyakorolhatja.
4. Szavatosság
4.1. Termékszavatosság
A termékek esetén kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Szolgáltató a termékszavatossági igényét a gyártóval szemben tovább érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti Szolgáltatón keresztül. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal és szavatossági határidőkkel.
Szavatossági idő: 2 év
4.2. Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Vásárló a következő elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti:
Cím:
Lezsákné Horváth Hajnalka ev.(59334918-1-24)
5600 Békéscsaba Kőmíves Kelemen sor 40
E-mail cím: lehhajni@gmail.com
Tel.: +36 (30) 466 0194
5. Kellékszavatosság, Jótállás
Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre illetve eszközökre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.
A webáruház tartalmának ezen változtatása, esetleges bővítése esetén a jótállási pontok és az esedékes kellékszavatossággal kapcsolatos jogok, pontok azonnali érvényítésre kerülnek az ÁFSZ-ben.
6. Panasz és igényérvényesítés
Vásárló a webáruház használatával, az értékesített termékekkel kapcsolatos panaszát írásban (e-mailen vagy postai úton) nyújthatja be, Szolgáltató rögzített telefonos ügyfélszolgálatot nem működtet. A panasz kivizsgálásának időtartama a panasz beérkezésének időpontjától számított 5 munkanap, amennyiben a fenti időtartamnál várhatóan hosszabb időt vesz igénybe a panasz kivizsgálása, a bejelentéstől/beérkezéstől számított 5 munkanapon belül Szolgáltató írásban, a webáruházban megadott elérhetőségek valamelyikén tájékoztatja a Vásárlót.
Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Szolgáltatónál az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Cím:
Lezsákné Horváth Hajnalka ev. (59334918-1-34)
5600 Békéscsaba Kőmíves Kelemen sor 40
E-mail cím: lehhajni@gmail.com
Tel.: +36 (30) 466 0194
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi – vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
Amennyiben a vevő a panasz kezelésével, illetve annak eredményével nem ért egyet, vagy panaszát továbbra is fenntartja, a következő szervekhez fordulhat:
Tájékoztatjuk, hogy fogyasztói jogvita esetén a Ön, mint fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kormányhivatalokhoz is fordulhat panaszával – akár a lakóhelye szerinti kormányhivatalhoz is-, az egyéb vitarendezési fórumokon túl. Tájékoztatjuk, hogy a kormányhivatalok fogyasztóvédelmi főosztályának elérhetőségeit a jelen ÁSZF 1. sz. melléklete elérhetőségekkel, részletesen tartalmazza.
A Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye alapján az alábbi Regionális Békéltető Testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében:
|
Vármegye |
weboldal címe |
|
1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
|
|
2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
|
|
3. Budapesti Békéltető Testület |
|
|
4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
|
|
5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
|
|
6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
|
|
7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
|
|
8. Pest Vármegyei Békéltető Testület |
|
Tájékoztatjuk továbbá, hogy fogyasztói jogvita esetén Ön, mint fogyasztó a regionális békéltető testület eljárását is kezdeményezheti – akár a lakóhelye szerinti békéltető testületnél is – az egyéb vitarendezési fórumokon túl. Tájékoztatjuk, hogy a békéltető testületek elérhetőségeit a jelen ÁSZF 6. sz. melléklete elérhetőségekkel, részletesen tartalmazza.
Szolgáltató nem tartozik egyetlen magatartási kódex hatálya alá sem, így nem áll a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alatt sem.
Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót, hogy általános alávetési nyilatkozatot a békéltető testületi eljárás vonatkozásában nem tett, így nem vállalta, hogy a békéltető testületi eljárásnak és egyezség hiányában az ilyen eljárásban hozott határozatnak aláveti magát.
Figyelemmel arra, hogy Szolgáltató nem tett alávetési nyilatkozatot, Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót, hogy ebben az esetben Szolgáltatót az esetleges fogyasztói panasszal összefüggésben az alábbi kötelezettségek terhelik:
A békéltető testületi értesítés átvételét követő 8 napon belül nyilatkozni kell (válaszirat) a fogyasztói igény jogosságáról, az ügy körülményeiről, illetve a tanács döntésének elfogadásáról (alávetés), és meg kell jelölnie az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait azok csatolásával; valamint köteles a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani, amennyiben az eladó székhelye vagy telephelye a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyében van bejegyezve. Amennyiben Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető vármegyében van bejegyezve, Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Online vitarendezési platform: Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon (https://webgate.ec.europa.eu/odr) a fogyasztók regisztrálhatnak, ezen keresztül az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat egy kérelem kitöltésével rendezhetik, elkerülve a bírósági eljárást. Vásárló az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban panaszát az online vitarendezési fórumon is előterjesztheti, ezen vitarendezési mód igénybevételére is jogosult. Lehetőség nyílik ezen panaszkezelés során arra, hogy Vásárló és Szolgáltató közösen válasszák ki a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Bírósági út: Fogyasztói panasz, kárigény, egyéb polgári jogi követelés érvényesítése esetén lehetőség van a fenti vitarendezési lehetőségek helyett vagy mellett az igényérvényesítés érdekében az általános hatáskörű bíróságokhoz fordulni. Az általános hatáskörű bíróságok listáját, elérhetőségüket a https://birosag.hu/birosag-kereso internetes oldalon érheti el.
Tájékoztatjuk továbbá határon átnyúló fogyasztói jogvita rendezése körében az alábbiakról:
Amennyiben az Ön, mint fogyasztónak minősülő Vásárló vonatkozásában cégünk, mint Szolgáltató külföldi vállalkozásnak minősül, úgy az Európai Fogyasztói Központ segít Önnek a panasz megoldásában. A Központ a más EU-s országban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szemben érdemi szakmai panaszkezelési segítséget nyújt, más külföldi országban székhellyel rendelkező cég esetén pedig tájékoztatást ad a lehetséges megoldási lehetőségekről és fórumokról.
Az Európai Fogyasztói Központhoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni: postai úton (Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ; 1440 Budapest Pf. 1.), e-mailen (info@magyarefk.hu), valamint telefonon a 06-1-896-77-47-es számon.
Együttes jogérvényesítés fogyasztónak minősülő Vásárló esetén, jegyzőkönyvezés:
Fogyasztónak minősülő Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és a termékszavatosság alapján meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági igényekkel kapcsolatban a 19/2014. (IV.19.) NGM rendeletben foglaltak szerint jár el, melynek értelmében az igényről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját, d) a hiba bejelentésének időpontját, e) a hiba leírását, f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
Ha Szolgáltató a szavatossági kötelezettségének Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén Vásárló a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Ha Szolgáltató a Vásárló szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti Vásárlót. A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
8. Tulajdonjog fenntartása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
7. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
8. Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a Termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
9. Felelősség
Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.
Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
10. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak.
Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Vásárlója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.lencsesibiobolt.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje:
2024. jülius 19.
